قرار اعدادي چيست و انواع آن كدامند

اشتراك گذاري مسائل حقوقي

قرار اعدادي چيست و انواع آن كدامند

۱۱ بازديد

 

از جمله آرائي كه توسط مراجع قضايي در راستاي رسيدگي به اختلافات شهروندان صادر مي شود ، قرارها هستند . كه يكي از انواع قرارها ، قرارهاي اعدادي يا مقدماتي هستند . به نقل از سايت آيين دادرسي دينا ،  قرار اعدادي يا مقدماتي معمولا در جريان دادرسي و پيش از ختم دادرسي صادر مي شوند و پرونده را براي صدور رأي آماده مي كنند . انواع قرارهاي اعدادي يا مقدماتي مطابق قانون آيين دادرسي مدني شامل قرار تحقيق محلي ، قرار معاينه محل ، قرار كارشناسي ، قرار اتيان سوگند ، قرار تطبيق،  قرار اناطه و  قرار قرينه ( تمهيدي ) و ساده است . از جمله آثار قرارهاي مقدماتي اين است كه مانند احكام داراي توان اثباتي هستند ، مشمول قاعده فراغ دادرس نيستند و از اعتبار امر قضاوت شده نيز برخوردار نيستند و نمي توان به طور مستقل از آنها شكايت كرد . براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد قرارهاي اعدادي يا مقدماتي بر روي لينك زير كليك كنيد :


 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/120/قرارهاي-اِعدادي-يا-مقدماتي-،-انواع-و-آثار-آنها.html

آموزش اعداد در انگلیسی یکی از مهارت‌های اساسی است که در زندگی روزمره و موقعیت‌های مختلف، از جمله معاملات تجاری، سفر، و محاسبات روزانه، استفاده می‌شود. اعداد انگلیسی از صفر تا نه و سپس اعداد ده تا نوزده را به صورت مستقل نشان می‌دهند. برای اعداد ده و بالاتر، از ترکیب اعداد اصلی استفاده می‌شود. علاوه بر این، در زبان انگلیسی برخی اعداد مخصوص به خود را هم داریم مانند سال‌ها، کد پستی‌ها، و اعداد تلفن.

 

برای مثال، برای اعداد یک تا ده، از کلمات انگلیسی استفاده می‌شود: one (یک)، two (دو)، three (سه)، four (چهار)، five (پنج)، six (شش)، seven (هفت)، eight (هشت)، nine (نه)، ten (ده). برای اعداد یازده تا نوزده، از ترکیبی از کلمه مربوطه به اعداد اصلی و عبارت "-teen" استفاده می‌شود؛ برای مثال: eleven (یازده)، twelve (دوازده)، thirteen (سیزده)، و الیه.

 

در اعداد ده و بالاتر، از ترکیبی از اعداد اصلی استفاده می‌شود. برای مثال، بیست (twenty) نشانگر دو ده است، سی (thirty) نشانگر سه ده، و به همین ترتیب. اعداد ده و بالاتر نیز بر این اساس ترکیب می‌شوند تا به اعداد بزرگتر دست یابیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.