مال منقول و غير منقول چه تفاوتي دارند ؟

۸ بازديد

به گزارش سايت مشاوره حقوقي دينا، اموال داراي دسته بندي هاي مختلفي هستند . يكي از مهمترين اين دسته بندي ها ، تقسيم اموال به منقول و غير منقول است . ملاك تقسيم بندي اموال به اين شيوه ، قدرت جا به جايي اموال است . اموال منقول قابل قابل جا به جايي و اموال غير منقول غير قابل جا به جايي هستند . همين ويژگي باعث شده است تا آثار حقوقي متفاوتي بر اموال منقول و غير منقول بار شود . از جمله نتايج تفاوت مال منقول و غير منقول در موارد زير است :

دادگاه رسيدگي كننده به اختلافات مربوط به اموال منقول با دادگاه رسيدگي كننده به اختلافات مربوط به اموال غير منقول متفاوت است . دادگاه صالح براي اموال منقول ، دادگاه محل اقامت خوانده و براي اموال غير منقول دادگاه محل وقوع مال است . 
دومين فرق اموال منقول و اموال غير منقول در نحوه توقيف آنها است . توقيف اموال منقول به راحتي انجام مي شود ، در حالي كه توقيف اموال غير منقول داراي شرايط متفاوتي است .
هم چنين اموال منقول و اموال غير منقول در هزينه دادرسي نيز با يكديگر متفاوت هستند . هزينه دادرسي در اموال منقول بر اساس ارزش مالي آن است اما براي تعيين هزينه دادرسي اموال غير منقول ، نظر كارشناس تعيين كننده است . براي مطالعه بيشتر درباره تفاوت اموال منقول و اموال غير منقول روي لينك زير كليك كنيد :




تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.