ابلاغيه چيست و ابلاغ چگونه انجام مي گيرد

۵ بازديد

زماني كه دعوايي در دادگستري مطرح مي شود و پرونده اي براي آن تشكيل مي شود ، اولين متني كه از طرف دادگاه ارسال مس شود ، ابلاغ يك نسخه از دادخواست به خوانده دعوي مي باشد كه به آن ابلاغيه گفته مي شود و اين بدليل آن است كه مخاطب يا خوانده بايد از مفاد دادرسي و تشريفات مربوط به آن مطلع باشد . به همين دليل است كه در قانون آيين دادرسي مدني احكام مربوط به ابلاغ اوراق قضايي مورد توجه قرار گرفته است . به نقل از سايت آيين دادرسي دينا ، ابلاغ بايستي از طريق مأمور ابلاغ انجام گيرد و او موظف است ظرف دو روز اوراق را به شخص خوانده ابلاغ نمايد . ابلاغ نمودن اين برگه ها ، ممكن است در محل سكونت يا در محل كار صورت پذيرد . هريك از طرفين دعوا و يا وكلاي آنها مي توانند محلي براي ابلاغ اوراق اخطاريه و ضمايم آن در شهري كه دادگاه رسيدگي كننده در آن واقع است ، انتخاب نمايند كه در اين صورت كليه برگه هاي مربوط به دعوا در آن محل ابلاغ مي گردند . در صورتي هم كه طرفين دعوا محلي كه ابلاغ در آن صورت مي پذيرد را تغيير بدهند ، يا اشتباه آن را درج كرده باشند ، بايستي محل جديد سكونت خود را به اطلاع دادگاه برسانند ، چرا كه در غير اين صورت ابلاغ كماكان در محل قبلي انجام مي شود . براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد اينكه ابلاغيه چيست و چگونه انجام مي گيرد بر روي لينك زير كليك كنيد :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/50/ابلاغيه-و-احكام-مربوط-به-آن.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.